In 1990 vertrok Gary Erickson met zijn maatje Jay voor een dagtocht van 175 mijl. Zoals gewoonlijk pakte hij zes energierepen voor de rit - waarbij hij de enige bar op dat moment op de markt gebruikte. Halverwege de rit realiseerde Gary zich, uitgeput en hongerig, dat hij gewoon geen andere onsmakelijke, plakkerige, moeilijk te verteren reep kon eten. Toen en daar, zo noemt hij nu "de openbaring", was de inspiratie voor de CLIF® Bar geboren.

Gary bracht zijn idee naar de beste bakker die hij kende, zijn moeder, en de volgende paar maanden experimenteerden de twee met ingrediënten en recepten - mixen, bakken en uitgooien van repen die niet goed genoeg waren. Uiteindelijk koos Gary voor het juiste recept - een beter smakende reep gemaakt met voedzame, gezonde ingrediënten om energie te behouden. Hij noemde zijn creatie CLIF Bar ter ere van zijn vader, Clifford, de man die hem kennis liet maken met wildernisavonturen en hem aanmoedigde om zijn passies in het leven te volgen.

CLIF Bar werd formeel gelanceerd in 1992. Een instant hit met fietsers en klimmers, de distributie begon bij fietsenwinkels, outdoorwinkels en natuurvoedingswinkels. Al snel groeide de populariteit met alle soorten outdoor-avonturiers, en de distributie breidde zich uit met supermarkten, buurtwinkels en andere landelijke verkooppunten.

Eind jaren negentig kende de categorie energierepen een snelle groei en consolidatie. Terwijl grote, multinationale voedingsbedrijven Clif Bar's concurrenten begonnen over te nemen, werden het man en vrouw-team, Gary en Kit Crawford, onder druk gezet om Clif Bar te verkopen. In 2001 hebben ze de moedige beslissing genomen om zelfstandig te blijven, zodat ze een innovatief bedrijfsmodel konden ontwikkelen, geleid door Five Aspirations - Sustaining our Business, Brands, People, Community and the Planet. Met een portfolio van heerlijk smakende gerechten gemaakt voor atleten en actieve mensen zijn we een categorieleider geworden onder gezondheids- en lifestyle-bars. Met een dubbelcijferige, samengestelde jaarlijkse groei van de afgelopen 10 jaar hebben we bewezen dat duurzaamheid goed is voor het bedrijfsleven .

De visie van Clif Bar is altijd geweest om op een betere manier zaken te doen. In het besef dat voedsel centraal staat in alles wat het doet, plaatst het bedrijf biologische ingrediënten en biologische landbouw in de voorhoede van zijn inspanningen op het gebied van duurzaamheid. Van 2002 tot 2013 kocht het bedrijf 425 miljoen pond biologische ingrediënten.

Hoe Clif Bar werkt, is ook cruciaal voor zijn duurzaamheidsdoelen. In 2012 ontving het hoofdkantoor van Clif Bar het LEED® Platinum-certificaat, de hoogste standaard gebouwen kunnen verdienen als maatstaf voor hun duurzaamheid. Door middel van reductie, recycling en compostering leidt het bedrijf 85 procent van zijn kantoorafval af van lokale stortplaatsen.

De Clif Bar ondersteunt de balans tussen werk en privéleven van haar medewerkers en biedt medewerkers een fitnesscentrum ter plaatse, personal trainers en conciërgediensten, zoals kapsels en bezorging van biologische producten. Werknemers kunnen ook kiezen voor een flexibele werkweek en worden aangemoedigd om tijdens de werkdag deel te nemen aan vrijwilligerswerk. Ze genieten ook van een sabbatical-programma, duurzaamheidsvoordelen en kinderopvang ter plaatse. In 2010 heeft het bedrijf een Employee Stock Ownership Plan (ESOP) geïmplementeerd waarin de rollen van werknemers worden erkend bij het helpen opbouwen van het bedrijf. Het bedrijf is door Outside and Fortune Magazines uitgeroepen tot beste werkplek.

Clif Bar

Toont alle 14 resultaten